Pierwsze karty graficzne od Intela będą tworzyły rodzinę Arc i mają pojawić się na początku 2022 roku (w pierwszym kwartale). Jeśli wierzyć doniesieniom i materiałom opublikowanym w sieci, NVIDIA i AMD mają się czego obawiać. Intel obiecuje pełnoprawną kartę graficzną o wydajności zbliżonej do Nvidia Geforce RTX 3070Ti. Początkowo ma być dostępnych około 6 wariantów karty różniących się wydajnością (liczba jednostek wykonawczych do 128 do 512 w najbogatszym wariancie) i oczywiście ceną. Podobnie jak konkurencja – Intel będzie oferował hardware’owe wsparcie dla techniki Ray-Tracingu i podwyższania rozdzielczości bazującego na sztucznej inteligencji.

Zaprezentowane w sieci gameplay’e dużo obiecują i robią wrażenie. Jeśli Intel rozsądnie wyceniłby karty, zaoferował dopracowane sterowniki i zapewnił ich dostępność w sklepach – to można już zacierać ręce i odkładać fundusze na nową kartę. Trzecia firma na rynku z pewnością wpłynie na ceny produktów konkurencji, jednakże pod warunkiem, że wydajnościowo będzie dotrzymywać im kroku i będzie można je nabyć bez zapisywania się na listę chętnych.

PS Producent zapowiada, że karty Arc nie będą zablokowane przed podkręcaniem. Rzeczywistość pokaże, na ile parametrów pracy karty będzie miał wpływ użytkownik.