Być może zauważyliście, że po ostatnich aktualizacjach Windowsa (od wersji 7, aż do Windows 11, jak również wiele wersji Windows Server), aktualizacje już zainstalowanych aplikacji systemowych, bądź zainstalowanych za pośrednictwem sklepu Windows kończą się błędem lub po takiej aktualizacji aplikacja nie uruchamia się i również generuje błąd? Jeśli aplikacja jest wyposażona w opcję naprawy, jej przeprowadzenie nie okaże się owocne.
Problemem okazała się aktualizacja oznaczona numerem KB5007215. Producent pracuje już nad rozwiązaniem problemu, a my możemy spróbować ominąć problem. Należy odinstalować „problematyczną” aplikację, pobrać jej pełną, aktualną wersję instalacyjną i ją uruchomić. Operacja może wiązać się z utratą ustawień programu. Co ciekawe, problem z wadliwą aktualizacją może dotyczyć także „niektórych aplikacji firmy Kaspersky.
Warto wiedzieć o takich możliwych „interakcjach” systemowych aby nie podejrzewać chociażby jakiejś infekcji.