Telefony/ smartfony

Najczęstszą usterką w smartfonach jest ta najbardziej przyziemna – zbity/uszkodzony ekran lub dotyk. Naprawa polega na rozklejeniu istniejącego uszkodzonego elementu i wklejeniu nowego. Wbrew pozorom nie jest to ani proste, ani szybkie – naprawa wymaga cierpliwości, odpowiednich i precyzyjnych narzędzi oraz wiedzy na temat budowy konkretnego telefonu.

Kolejną grupę usterek związane są z niechcianym kontaktem urządzenia z wodą lub innymi cieczami. Naprawa ich jest wyjątkowo niewdzięczna, gdyż nieraz ciężko wzrokowo ocenić, który z podzespołów wymaga wymiany. Odbudowa połączeń na płycie głównej telefonu jest możliwa, pod warunkiem szybkiej reakcji serwisu – jak każdy element metalowy, ścieżka także podlega procesowi korozji…

Na uszkodzenia natury mechanicznej narażone są także wszelakiej maści gniazda – słuchawkowe, ładowania/USB. Z punktu widzenia serwisu są one dość powszechne i łatwe do zdiagnozowania i naprawy.

W przypadku podejrzenia o infekcję sprzętu odwirusowujemy także telefony, jak również resetujemy oprogramowanie do stanu fabrycznego.

W jakimkolwiek przypadku warto pamiętać o regularnym wykonywaniu kopi zapasowych cennych dla nas danych – kontaktów, zdjęć, muzyki. Darmowe usługi backapu w chmurze (Google Drive, One Drive, DropBox czy podobne) skutecznie zabezpieczają je na wypadek nieoczekiwanej awarii.