Od pierwszego września weszła nowelizacja do tzw. ustawy śmieciowej nakładająca obowiązek odprowadzania opłaty recyklingowej od każdej reklamówki wydawanej w sklepie, oprócz tzw zrywek.

Do tej pory przedsiębiorca prowadzący czy to sprzedaż detaliczną czy hurtową odprowadzał opłatę za foliówki wydawane klientom o grubości do 50 mikrometrów. Teraz opłatą są objęte wszystkie reklamówki oprócz tzw zrywek czyli małe, lekkie reklamówki do pakowania warzyw, owoców czy pieczywa oferowane ze względów higienicznych lub zapobiegające marnowaniu żywności o grubości poniżej 15 mikrometrów.

Oprócz samej opłaty zmienił się także termin rozliczeń. Do tej pory przedsiębiorca rozliczał się raz do roku. Od września trzeba rozliczać się co kwartał. Oprócz samego rozliczenia trzeba będzie prowadzić ewidencję liczby nabytych oraz wydanych lekkich torebek (zrywek).

Jeśli posiadasz system sprzedażowy to zapewne możesz w każdej chwili wygenerować raport co do ilości sprzedanych reklamówek. Jeśli natomiast posiadasz kasę fiskalną, to również możesz wykonać wydruk z raportem ilościowym dla danego PLU lub dla danej grupy produktów, jeżeli taka jest zaprogramowana. Najlepiej jest wykonać co kwartał raport zerujący statystyki sprzedaży dla kodu, pod którym zaprogramowaną mamy reklamówkę. Jeśli sprzedajemy dwa lub więcej rodzaje reklamówek, to możemy przypisać je wszystkie do grupy produktowej, dzięki temu nie będziemy musieli generować raportu dla każdego PLU pod którym jest reklamówka, ale tylko jeden dla grupy.

Chętnie pomożemy w odpowiedniej konfiguracji, zapraszamy do zakładki kontakt.

Zdjęcie Adam Muise na Unsplash.